Binnenstromend water onder de vloeren, varend in een rechte lijn, zal nauwelijks opvallen. Pas op het moment dat het water een behoorlijk niveau bereikt heeft of tijdens het maken van een bocht zal dit merkbaar zijn. Vaak is het dan al te laat om te kunnen zien wat de oorzaak is. Het water is meestal smerig door drijvend vettigheid uit de bilge. Onder de vloeren is het meestal donker en/of water is veenbruin. Zodra oorzaak onder waterniveau zit zal dit slecht waarneembaar en moeilijk te repareren zijn. Pas dan op met bochten maken, door een bocht helt het schip wat over. De grote hoeveelheid water in het ruim zal die kant op gaan en het schip verder doen hellen. Het risico is groot dat het schip doorslaat en omslaat. Dit kan zeer snel gebeuren. Wees hierop bedacht.

TOELICHTING

Tekstvak: < terug

WATERSPORT CALAMITEITEN DRAAIBOEK

 

VOOR PLEZIERVAART OP ONZE BINNENWATEREN

 

EEN SITE VOL TIPS HOE MET NOODSITUATIES OM TE GAAN

reddingsboei

ZINKEND SCHIP

Flyers

Tekstvak: Tekstvak: Doel Flyers
Tekstvak: Soort hulpverlening
Tekstvak: Werkgebied hulpverlening
Tekstvak: Noodoproepen
Tekstvak: Alarmeerlijst
Tekstvak: Komst redders
Tekstvak: Schipverlaten
Tekstvak: Brand aan boord
Tekstvak: Man overboord
Tekstvak: Overige hulpverlening
Tekstvak: Zoekplek hulpverlening
Tekstvak: Onmanoeuvreerbaar
Tekstvak: Noodtekens & seinen
Tekstvak: Waarschuwingtekens & seinen 
Tekstvak: Tekstvak: Home
Tekstvak: Inleiding
Tekstvak: Noodsituatie leiden

Zinkend schip

Tekstvak: Downloads
Tekstvak: Tekstvak: Wijzigingbeheer
Tekstvak: Geraadpleegde informatie
Tekstvak: Links
Tekstvak: Contact
Tekstvak: Sitemap
Tekstvak: Tekstvak:  Veiliger varen